25. 11. 2012

Báječný promoční dort!


Jsem tu s receptem a návodem, jak udělat blízkému člověku radost vlastní tvořivostí a trpělivostí :-))))

Tento postup byl pro mne novinkou v té zdobící části. Věci "uvnitř" jsem si už vyzkoušela v minulosti. Musím přiznat, že jsem se inspirovala na internetu. Mám doma akorát kulatou formu, takže tvar byl jednoznačný, ale viděla jsem tenhle nápad i na obdélníku.
Dort jsem upekla z klasického receptu na bábovku a uprostřed ho rozřízla, aby byl ještě vyšší ;-)


Postupů, jak vyrobit potahovou hmotu, jsem na internetu našla spousty, ale byla jsem srab, takže jsem vsadila na poměrně lehce vypadající výrobu hmoty z bonbonů Marshmallow. Týden před pečením promočního dortu jsem si tuhle metodu spolu s receptem na tzv. "red velvet" zkusila a vše se mi krásně vydařilo. Akorát těsta bylo na můj plán příliš málo (zlatá bábovka :D).
Při akci samotné se mi to naopak nedařilo vůbec. Potahovka mi rychle vysychala a popraskala. Vady na kráse jsem zamaskovala červenou stuhou s mašlí, která původně nebyla v plánu :-P

Ingredience
Korpus: 5 vajec, 200 g cukru (lepší je krupice než krystal), 250 g polohrubé mouky, 200 ml oleje, 1 prášek do pečiva, 1 vanilinový prášek, barvivo dle potřeby, někdy část mouky nahrazuji kukuřičným škrobem (Gustin)
Máslový krém: 1 sáček jahodového pudingu, 1 sáček vanilinového cukru, 300-400 ml mléka, 5 lžic cukru krupice, máslo dle potřeby (používám celý jeden kus.. cca 250g?).
Potahová hmota: několik balení Marshmallow bonbonů, mandlové aroma, barviva, cukr moučka, máslo.
Ostatní věci: jahodový džem, čerstvé jahody, druhý krém (ale není nutností), marcipán na tvoření, barevné zdobičky.
 
Postup
1. Vymyslíme si co a jak. To je důležité! Víte, jak v tom seriálu Báječné dorty dělají návrhy? Taky jsem si jeden nakreslila :D
2. Nakoupit, připravit si suroviny, pomůcky, ukradnout bráchovi kuchyňskou zástěru, ideálně si sehnat pomocníka na nezáživné činnosti jako je šlehání pěny nebo míchání mixérem :)))) A samozřejmě nezapomenout dobrou náladu ;)
3. Připravíme si korpus... Nejdříve lžící utřeme cukr se žloutky. Pak do hmoty postupně přidáváme na střídačku olej a sypkou část (tu si smíchám předem). Celé těsto nadýchám pěnou ušlehanou z bílků těsně před pečením. Troubu mám horkovzdušnou, nastavenou na 180°. Pečeme zhruba 60 minut.
4. Než se dort dopeče, připravíme si krémy, protože se musí alespoň půl hodiny chladit v ledničce.
  • vnitřní - v mléce uvaříme puding dle návodu spolu s vanilkovým cukrem. Necháme ho vychladnout (pozor na škraloup). V másle rozetřeme cukr a do této směsi postupně přimícháváme puding. Hotovo :)
  • vnější - nějaký vanilkový, co jsem koupila. Uděláme dle návodu a přimícháme máslo dle potřeby.
5. Upečený dort necháme 10 minut odpočinout, pak ho rozřízneme v půli. Každou část namažeme džemem a tu spodní poklademe jahodami. Na každou část pak namažeme máslovo-pudingový krém. Dáme vychladit.
6. Celý dort obmažeme krémem. Můžeme použít ten pudingový, ale já v něm mám většinou hrudky. A protože jsem nechtěla, aby byly vidět pod povrchem, použila jsem ten koupený, nastavovaný máslem.
7. Mezitím, co se dort opět chladí v lednici, vytvoříme si potahovku... Důležité je, aby byly všechny pomůcky i vaše ruce neustále namaštěné máslem, jinak se přilepíte. Marshmallow pocákejte prstama troškou vody, přilijte 1 lžíci aroma a v něm rozmíchejte barvivo, které promíchejte s bonbony. Směs dejte do mikrovlnky na nejvyšší výkon zhruba na 30 s. Průběžně kontrolujte, dokud se neroztečou. Pak do mísy přisypte moučku a zamíchejte. Až to půjde vyndat, položte hroudu na cukrem poprášenou pracovní plochu a zapracovávejte další moučku. Těsto vyválejte do placky a naneste na dort. Já jsem použila 2 barvy, které jsem smíchala dohromady pro hezčí efekt! :) Stuha s mašlí je udělána také stejným způsobem.
8. Rozválejte marcipán a vytvářejte z něj ozdoby jako z modelíny. Můžete si je pokreslit pomocí barevných trubiček.


Tramtadááá a dort je na světě!!! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

"The peace be with you" :-)